marți, 11 martie 2014

Tunis iarna (prima parte)

Încep prin a vă prezenta melodia de marţi, creează cadrul perfect pentru restul postării..

Iată că am ajuns şi în Tunisia. V-am povestit aici cum. A fost a doua oară când am pus piciorul pe pământ tunisian, însă de data asta am stat doar în Tunis, un oraş în care oricum n-ai cum să te plictiseşti. O să încerc să vă povestesc cam ce am vizitat eu într-o săptămână.

Trebuie să vă arăt puţină geografie: localitatea este amplasată în jurul unul golf, astfel Tunis este denumit doar oraşul/centrul vechi. În jurul lui sunt situate câteva lacuri şi alte localităţi/cartiere, cele mai cunoscute fiind Marsa şi Sidi Bou Said (unde casele sunt alb-albastru -specific mediteranean).

Noi, românii, nu aveam nevoie de viză pentru călătoriile în Tunisia. La intrarea în ţară ni se aplică o viză în paşaport, valabilă 90 de zile. Trebuie să completăm un formular cu date despre noi şi adresa unde vom locui.

Eu am ajuns în Tunisia pe 27 decembrie şi am plecat pe 3 ianuarie. În tot acest timp, termometrele n-au scăzut sub 15 grade şi a fost soare în fiecare zi. Puţin cam vânt, dar nu mă pot plânge deloc!

Oricum, mi s-a spus că am fost o norocoasă şi că am venit cu soarele. De obicei, în această perioadă, Tunisul este acoperit de nori grei şi plouă încontinuu. Chiar dacă nu e frig, vântul puternic împreună cu ploaia creează acea senzaţie de îngheţ şi umezeală. Eu în unele zile nici n-am avut nevoie de jachetă, aşa că m-am bucurat din plin de vremea mult prea blândă pentru acest anotimp :D

Hammam-Lif

Îl găsiţi undeva în josul hărţii. Este zona în care locuieşte familia prietenului meu, la care am şi stat pe perioada vacanţei.

cum e iarna in Tunisia

Este un cartier frumos, cu case mari, specifice zonei şi se află la 5 min!! de plajă. Însă lor nu le place această plajă şi niciodată nu merg să facă baie acolo, li se pare prea murdară apa..(adica nu e limpede şi clară, dar murdară nu-i deloc deloc).

Nu este o zonă turistică, aşa că e puţin probabil să ajungeţi acolo fără un "ghid". Noi de obicei circulam cu maşină, este cel mai "la îndemână" aşa. Există şi numeroase trenuri care leagă Tunisul de oraşele de lângă, iar cel care ajunge în Hammam-Lif arată chiar bine. Autobuzele pe care le-am zărit pe acolo mi s-au părut vechi şi prăfuite, n-am avut niciodată ocazia să mă urc într-unul.

Încă un lucru pe care aş mai vrea să-l menţionez despre Tunisia..mâncarea este foarte ieftină. Mă refer la pieţe, fast-fooduri, în general mâncarea accesibilă tuturor. Iar când spun fast food nu vorbesc despre hamburgeri sau shaworma, ci despre sandwichuri făcute pe loc din diferite ingrediente. De obicei se servesc şi cartofi prăjiţi, alături. Cel mai scump astfel de sandwich, cu o bucată generoasă de escalop de pui costă 4-5 dinari (adică 8-10 lei). La piaţă majoritatea produselor (legumele şi fructele) costă 1 dinar (2 lei).

Carthage

Dacă ajungeţi în Tunis, este musai să vizitaţi Carthage
Turul include mai multe locuri încărcate de istorie şi costă doar 10 dinari (20 lei), fiind gratis pentru studenţi. Noi, în câteva ore, am apucat să vedem doar câteva dintre ele şi vă spun sincer..am avut parte de cele mai frumoase peisaje! Eu nu prea sunt pasionată de istorie, dar m-am simţit bine să ştiu că am "călcat" pe urmele lui Hannibal".

Prima oprire a fost la fosta cetate a punilor. Este situată chiar lângă mare şi au rămas destul de multe de văzut chiar şi acum, după 2000 de ani.

cum e iarna in Tunisia

Drumul până la cetatea punică

Vegetaţia luxuriantă şi multiplele obiective m-au făcut să-mi doresc să petrec mult timp acolo. Vremea ne-a dat puţin de furcă cu câţiva stropi, dar s-a liniştit rapid.

Următoarea oprire a fost cetatea romanilor, aflată la maxim un kilometru depărtare de cea punică. Aici nu am avut aşa multe de văzut, dar era situată puţin mai "la înălţime", aşa că peisajul era nemaipomenit.

O parte din palatul prezidenţial, aflat în vecinătatea edificiilor istorice
Intrarea în palatul prezindenţial

La Marsa în depărtare

Moscheea  el abidine de carthage, impresionantă prin dimensiuni. O zărisem tocmai de pe vapor. A fost construită de preşendintele demis în urmă cu 3 ani, la revoluţie

cum e iarna in Tunisia

Un alt obiectiv a fost amfiteatrul roman. În urmă cu doi ani, când am vizitat pentru prima dată Tunisul, aici am venit la un festival de film. Mi s-a părut interesantă ideea, noi stăteam în amfiteatru şi urmăream un film proiectat pe un ecran amplasat în faţă.

Pe final vă mai las două poze surprinse din maşină. Am făcut sute de astfel de poze, am vrut să păstrez imaginea fiecărei case şi fiecărui colţişor de stradă care mi se păreau frumoase. Iar în cartierele bogate ale Tunisului se găsesc din plin!

Data viitoare vă povestesc despre restul turului şi vă voi arăta cel mai frumos loc din lume!

(dacă plănuţi să vizitaţi Tunisia şi aveţi orice fel de întrebări sau nelămuriri, le aştept cu drag. Am avut ocazia să vizitez multe locuri frumoase din această ţară, dar am văzut şi "faţa mai puţin frumoasă" a ei).

Tot din seria Road Trip de Decembrie/ Cum am ajuns in Tunisia:

2. Austria

12 comments:

1. Am retinut ce trebuie sa vizitez, problema ar fi, cand ajung?:)
    O zi placuta, sa ai!

Răspunsuri
    1. Mare dreptate ai..problema nu e "ce avem de vizitat"...ci cand si cu ce ajungem :D

Ștergere
  2. Răspunsuri
    1. Daaa..intemeietorii acestor cetati au stiut sa profite din plin de peisaje :D

3. Oh cate poze ne-ai pus, multumim!! :)
    Observ doar transportul pana in Tunisia e costisitor, in rest nu mori de foame si ai ce vizita. Imi plac ruinele, vechile cetati.

Răspunsuri
    1. Da, asa este..transportul e foarte scump daca mergi pe cont propriu (prin agentii cu oferte de drum+cazare e mai ieftin, dar de obicei nu prea se fac in Tunis, ci in statiuni).
      Multumes si eu pentru aprecieri, Mihaela!

Ștergere
  4. Fotografiile sunt frumoase, dar:
    Melodia e alegere deosebita!
    Superba melodia.
    Seara placuta iti doresc!

RăspundețiȘtergere
  5. Placut articolul tau !
    Multe salutari!

6. Esti tare norocoasa ca poti vizita atatea locuri deosebite! :)

RăspundețiȘtergere

kind of Ira.. Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review