miercuri, 24 iunie 2015

Cipru: Protaras, Aya Napa, Limassol

Despre cum ne-am hotărât să mergem în Cipru, ce transport și cazare am ales v-am povestit săptămâna trecută. Iată că acum urmează partea mai interesantă: ce e de văzut în Cipru!

Încep prin a vă spune că insula e măricică și merită explorată. Tocmai de aceea, dacă vă decideți să mergeți în Cipru, cel mai bine ar fi să vă luați o vacanță de o săptămână (noi am stat doar trei zile întregi și n-am apucat să văd decât jumătate din ce mi-aș fi dorit).

Insula este împărțită în partea grecească - Republica Ciprul (sud) și partea turcească -  Republica Turcă a Ciprului de Nord (nord). Nu știu motivul, dar se pare că nu prea se înțeleg între ele. Dacă mergeți cu avionul (cel mai probabil) veți ajunge în partea grecească și vi se va spune că nu e o idee bună să treceți granița (oricum veți avea nevoie de pașaport pentru asta).

Noi am stat mai mult în Larnaca, dar într-una din zile ne-am hotărât să închiriem o mașină pentru a vizita împrejurimile.

Ce trebuie să știți dacă vreți să închiriați mașină?

1. Volanul este pe partea dreaptă și majoritatea mașinilor din Cipru sunt automate
2. De obicei companiile nu acceptă să închiriezi mașina pentru o singură zi
3. Este destul de greu să primești o mașină de pe-o zi pe alta
4. Se percepe o taxă de garanție de 850 euro, bani pe care trebuie să-i aveți pe card (suma se ”blochează” pe card și va fi eliberată în momentul în care mașina ajunge înapoi întreagă. Totuși, tranzacția la banca a durat încă cinci zile, deci în toată această perioadă nu m-am putut folosi de acei bani)
5. Prețul de pe site diferă de cel final, se adaugă câteva taxe mici

Noi am fost ajutați de proprietarul apartamentului, așa că am sfidat regulile 2 și 3. Am plătit 46 euro/zi pentru un Renault Clio, de la compania Budget.

Iar acum, să purcedem la drum! Ne-a luat puțin să ne acomodăm cu volanul pe dreapta (și implicit cu condusul pe banda stângă), însă ciprioții sunt înțelegători când văd mașini închiriate.

Protaras

A fost prima oprire, și cea mai inspirată. Nu este o stațiune foarte cunoscută, fiind destul de micuță. Totuși, când am ajuns pe plajă...am știut că acolo vom rămâne întreaga zi. Iată de ce:

Peisajul ne-a fascinat! Cred că e una din cele mai frumoase plaje pe care le-am văzut vreodată!

Plaja este curată, nisipul fin, oamenii primitori. În jur totul pare luxos și e un loc pentru oamenii care vor liniște și care vor să admire frumusețea mării. Fiind abia început de luna mai, apa era rece, dar cui îi păsa? Era atât de limpede încât parcă ne era frică să n-o murdărim!

Prânzul l-am luat acolo, la o tersasă de pe plajă, iar pentru cină am hotărât să mergem în Limassol. Aveam de condus aproape 100 km, însă am făcut o oprire să vedem și faimoasa Aya Napa.

Aya Napa

Pentru a parcurge scurta distanță dintre Protaras și Aya Napa, vă recomand să alegeți drumul pe coastă, cel mai apropiat de mare. Veți descoperi un  peisaj foarte frumos, cu case albe pe coline, cu flori colorate la ferestre și cu palmieri răsfirați peste tot.

Oraș turistic, plin de atracții pentru cei mari și mici.  Știu că au mai multe plaje ce merită vizitate, noi am făcut doar o scurtă oprire pentru a privi marea, care aici devenise ceva mai învolburată.

Limassol

Acest oraș m-a dezamăgit. Nu m-a impresionat cu nimic, dar cel mai tare m-a întristat că nu am găsit..plaja. Ne plimbam cu mașina exact pe lângă faleză, însă nu am descoperit niciun colțișor de plajă. Visam să luăm cina undeva pe malul mării, dar în afară de două terase nu am găsit nimic promițător. Localuri erau multe, dar în oraș, ceea ce nu prea ne-a încântat, așa că am hotărât că cel mai bine era să ne întoarcem în Larnaca.

Bineînțeles, mai erau multe de vizitat. Mi-ar fi plăcut să ajung în capitală, în Nicosia, dar și în partea vestică, în Paphos..Poate data viitoare!

În următorul articol vă voi vorbi despre Larnaca, ascunde niște povești interesante!

Vă recomand și:
1. Larnaca
2. Cum ne-am hotărât să mergem în Cipru

10 comments:

1. Am fost si eu acum 2 ani in Cipru,am vizitat doar Larnaca si Aya Napa dar mi-a placut foarte mult,mai ales plaja din Aya Napa :) Pupici

Răspunsuri
    1. Este superb acolo! Larnaca nu m-a impresionat foarte tare..dar Aya Napa si imprejurimile da <3

Ștergere
  2. Superba priveliste, as zabovi ceasuri intregi pe acel ponton din Protaras sau cel putin as veni cand rasare soarele si la apus. Faine locuri!
    xox

Răspunsuri
    1. Ceasuri intregi..te-ai topi la soare :D Dar varianta a doua suna minunat!
      Noi am prins doar mijlocul zilei, topitul la soare :))

Ștergere
  3. Frumoasa postarea aceasta, ador acest gen de postari. Abia astept sa mergem si noi in Grecia hehehe, dar pana atunci am ales o alta destinatie. Pupici si hugs. Liuba x

Răspunsuri
    1. Merci mult Liuba! Abia astept sa vad poze (si filmulete) din Grecia!!
      Pupici!

4. OMG, plaja din Protaras arată de vis! Trebuie să ajung acolo! :D

RăspundețiȘtergere

kind of Ira.. Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review